Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J88a68r36o30s54l46a58v 44L31i73m68a 1425987421

Zase jeden s narkem nad minulosti. Pan Kriz se zarazuje se svym clankem do armady tech placicich.

Pane Krizi, dokazete napsat take clanek s malym resenim? Nebo s velkym. Nebo jste stejny, jako ta armada uknucenych cechu, kteri nic jineho neznaji?

S jednim postrehem s vami souhlasim. Mame na politicke scene nove hrace. (mimo prezidenta). System je vsak stale stejny. Tak se jen zmeni oznaceni vysledku. Nebude se tomu rikat kradez, ale MALA DOMU!!!

0/0
10.4.2018 16:46

K16a68r30e30l 29P19ě24n10k47a51v63a 7714559319269

Vemte nohy na ramena a utíkajte odsud co Vám budou síly stačit. Případně to poraďte všem voličům stávajících stran a sám zůstaňte.

+2/−2
10.4.2018 13:07
Foto

P35a75v72e34l 34D19v54o74ř25á20k 5579275964380

Nechtěl byste naopak Vy zkusit výlet východním směrem? Aspoň na zkušenou.

+4/−1
10.4.2018 16:26
Foto

D44a60g81m30a94r 71F16o52ř11t76o85v73á 8876311835654

Já jsem ten nevzdělávatelný idiot, za tu vymočenou svini bych se nepovažovala, takže nevím, co chcete. Máte se dobře.

Vzpomeňte si, že jsme za minulé vlády takřka denně viděli na obrazovce pana Ibeheje, který nám oznamoval, koho zase vedli v řetězech proto, že něco ukradl nebo zpronevěřil, či vzal úplatek.To za vlády p. Babiše zmizelo,

V KSČ bylo před revolucí hodně lidí, seděla jsem na pracovišit se čtyřmi. A kde

myslíte, že jsou? Krkem jim zakroutit nešlo, takže žijí mezi námi a mají se stále dobře.

Babiš udělal dosti pořádek a vláda i v nedůvěře musí vládnout.

Koho byste tam chtěl - Kalouska? Pospíšila, mluvku Fialu, nebo tu hysterku Němcovou? Vždyť ti nic nekdokázali, jen se hřát v křeslech.

+5/−14
10.4.2018 12:46

J90i36ř27í 95K97i95n17d73l 2328607933147

Babiš udělal dost pořádek ;-D;-D;-D;-D Vy máte smysl pro humor. Myslíte tím, že si hrabal pro své firmy miliardy a zasedal si na konkurenci ??? To je ten pořádek. Svatá sprostoto.;-D;-D

+12/−3
10.4.2018 12:59
Foto

D19a70g90m27a71r 12F89o81ř51t59o59v20á 8826731945484

Věděla jsem, že zde pláču na cizím hrobě, ale za svým názorem si stojím.;-D;-D;-D;-D

+1/−1
10.4.2018 13:55
Foto

P60a31v32e90l 58D37v65o90ř79á42k 5469645734550

A jak máte ten názor materiálně vyfutrovaný? (poukazuji na J. Wericha).

+2/0
10.4.2018 16:27

M71i20r22o47s91l15a93v 56B25u28č92e83k 6403413761164

"Babiš udělal dosti pořádek" ... Kde - jak !? p. Fořtová , při vší úctě ! To je ta katastrofa - To vědomí vymýtit nelze a je dále zbržďováno ... :-)

+6/0
10.4.2018 13:11
Foto

J22a33r10o68m22í11r 38P13e55t80ř14í10k 6464391649348

Dokonce se nám komunističtí fízli dostali do nejvyššího velení NATO.

Bývalý komunista generál Petr Pavel by mohl vyprávět ...

+4/−12
10.4.2018 12:02

J18i95ř86í 49K97i45n81d89l 2548147163137

Vy jste tak ubohej pane Petříku. Petr Pavel nikdy nikoho neudával , tak jako Babiš, také nepocházel z nomenklaturní protěžované rodiny komunistů. On pouze jako kluk chtěl být parašutistou, aby si mohl svůj sen v té době splnit, musel být členem KSČ. V armádě ani nesloužil, protože o proti jiným až do devadesátých let studoval.

+11/−1
10.4.2018 13:02
Foto

J96a73r96o34m23í72r 29P23e64t15ř42í70k 6814181909208

Jak to víte, pane Kindle,

že generál Petr Pavel nikoho neudával, když sám byl nomenklaturním kádrem?

Už jen zběhnutí k nepříteli se kvalifikuje jako vlastizrada a vypovídá o morálních vlastnostech dotyčného.

Zajímavé, že u Ondráčka Vám vadí, že chtěl být policistou a jako takový musel sloužit v pohotovostním pluku. Na rozdíl od generála Petra Pavla ale nikoho nezradil.

0/0
12.4.2018 22:15
Foto

P10a93v19e84l 63D67v75o44ř53á37k 5179765514190

Buďte rád, že nevypráví něco o jistém s. Petříkovi. ;-D

+4/0
10.4.2018 13:49

M24i18r94o34s15l80a83v 78B85u72č20e51k 6683133621264

Je to tak, nicméně ruku na srdce - ono to asi jinak ani nejde ! Příčin je celá řada, od zpřetrhaných živno rodinných vazeb - přes vymýcenou inteligenci - vše pak zapleveleno pomatením mysli běžných spolupobčanů. Zde je krásná role vůdců - Těch nejviditelnějších, kteří mají udat příklad, směr a vést jasnou řeč. Neděje se a naopak na pluje M. Zeman. To je naproto ideální pilíř, pro masu lidí ! I my byli v KSČ, rozvedli jsme se, požíváme, kecáme bludy a udělali spoustu hloupostí. No a co - on taky a jak daleko to dotáhl - No a takový Andrej - To jsou naši kluci, bohatí - umní ! ... To je ta katastrofa - To vědomí vymýtit nelze a je dále zbržďováno ... :-)

+1/0
10.4.2018 11:58

O67l88g53a 71P88a59v93l30í49k38o97v62á 6804858647512

Můj diskusní příspěvek se týká klasického otírání se o Havla: "Havel neučinil přítrž, aby komunisté mohli pokračovat" Bohužel, Havel byl zcela osamělý a ti jeho kamarádi z disentu nebyli žádní myslitelští velikáni, takže ho spíš podráželi, než mu pomáhali. Havel byl humanista a člověka s takovým založením nelze předělat na sekerníka. Ve skutečnosti nešlo o Havla, ale o všeobecnou prolezlost společnosti komunistickým smradem a trvá to do dneška. Ale jinak souhlasím

+8/0
10.4.2018 10:59
Foto

J71i55ř89í 33H74e56r13m19á36n31e17k 4466732212980

Jeho kamarádi z disentu byli totiž především "prekabátěný" komunisté. V tom to je. Vždyť se podívejte na zakládající listinu Charty 77.

Křesťané kvůli personálnímu obsazení Charty 77 s ní zpočátku nechtěli mít vůbec nic společného. Až pak zjistili, že Charta 77 je "protežovaná", tak se k ní dali.

+5/−3
10.4.2018 11:29

L72e80o36n69a 28B33l79a30h63o24v73á 5830769829303

Vy, Hermanku, byste se v první řadě neměl o Havla a Chartu 77 vůbec otírat. To je chucpe!

+6/−3
10.4.2018 11:38
Foto

J97i98ř17í 67H79e23r22m38á50n20e85k 4436442672520

Nevím ani jediný důvod, proč bych to, co jsem za svůj život prožil a viděl, neměl sdělovat. Nehodlám chodit s nějakou vymyšlenou nálepkou.

Chucpe je slovo židovského původu stejně jako osoba, která je mi vždy ochotna dosvědčit, že jsem se, směrem k Chartě 77 vždy zachoval čestně.

+2/−4
10.4.2018 11:41

L56e55o37n39a 34B80l54a26h46o28v90á 5340369199103

Československo mělo cca 15 milionů obyvatel, proč by za všechno mohl jeden jediný člověk? (Ti ostatní byli vosk?) To snad soudný člověk ani nemůže myslet vážně.

+3/0
10.4.2018 11:36

J72o36s36e15f 33L17e38i16n41e84r 8607529847592

Je těžké přesvědčovat člověka, který o tom dohromady nic neví. Například jedním z iniciátorů vzniku Charty byl katolík Jiří Němec.

https://cs.wikipedia.org/wiki/Ji%C5%99%C3%AD_N%C4%9Bmec_(filosof)

+3/0
10.4.2018 11:58
Foto

N41a89ď44a 62D20u66b28c55o46v58á 7485520824705

Jeden člověk, z masa a krve, který byl v první řadě zvolen komunisty za následující prebendy a dohodami, speciálně upraveným mediálním obrazem a adorovaný tak, že se divím, že není nabalzamovany. Čas možná ukáže...

+4/−1
10.4.2018 12:01
Foto

P49a87v88e84l 29D50v46o59ř17á39k 5439445284490

On tehdejší systém ani nic jiného neumožňoval, neb všichni poslanci byli členy NF. Nevím, jak byste to zařídila, aby ho tedy komunisti nemohli volit.

Ale na druhé straně - byl jsem na mítinku s poslankyní za Prahu 6, kterou shromáždění občané přesvědčili, aby Havla volila. A tak volila podle vůle lidu. Myslím, že leckde to nebylo jiné.

Vůči Havlovi lze mít jisté výhrady, ale v dané chvíli byl jediný, kdo byl ochoten se obětovat.

A že lidem jako Vy jde dodnes na nervy, celkem chápu. Malý český člověk vesměs musí nenávidět toho, kdo jej mnohonásobně převyšuje.

+7/0
10.4.2018 13:48

J95a54r73o38s68l66a14v 38L56i71m25a 1515817261

Zde jen mohu podtvrdit vasi posledni vetu, pane Dvoraku. Jako imigrant v jine zemi jsem byl hrdy na vyvoj v Ceskoslovensku a projev pana Havla v Kongresu Spojenych statu mam nahrany. Svet nas videl jako rozumny narod i po tech 45 letech.

Jen Cesi dokazi slapat po jmenech nasich soukmenovcu, kteri se o Cesko zaslouzili.

+2/0
10.4.2018 17:03
Foto

P88a76v65e79l 34D67v65o53ř95á75k 5339445224810

Nikdo doma není prorokem. Těch našinců, co se proslavili až v cizině, zatímco doma byli neuznáni, bylo více.

+2/0
10.4.2018 19:47

J81a14r28o75s48l77a59v 91L84i20m83a 1255657201

Amen!

+2/0
10.4.2018 20:08

J40i27ř68í 76K67i29n70d39l 2738637203597

Položte si otázku, kdy se objevil Havel a Charta 77 v listopadu 1989 ???? Jejich účast na změnách režimů byla nulová. Žádnou ani jednu demonstraci nezorganizovali a objevili a když bylo jisté, že díky studentům nastal takový pohyb, že bylo zřejmé, že nastávají změny. Přitom, co mohli chartisti zvorat, to zvorali a do dnešních dnů se s tím pereme. Pokud čtete publikace o té době , tak zistíte, že oni vůbec nebyli na takovou změnu připraveni. Havel snil o nepolitické politice a když se mělo jednat s Adamcem a oni najednou zjistili, že neví o čem s ním mají vlastně jednat a co chtít. Klause nemusím, ale byl to on, kdo napsal body, které mají požadovat a dal je Havlovy. Nikdo ani Havel nechtěl převzít v té době zodpovědnost a byl to Čalfa, který Havla dokopal k tomu, že tu zodpovědnost vzal.

+4/0
10.4.2018 13:21

J82i51ř58í 96J15i33r54o31u55d51e52k 8496139134664

R^ Tedy až na ono ,,díky studentům", neb i oni byli použiti jako nástroj, nikoli jako ,,strůjci" změn.

+2/0
10.4.2018 15:35
Foto

P95a91v54e95l 18D12v55o22ř78á16k 5559765914210

Jest otázka, byl-li vůbec někdo na nějakou změnu připraven s výjimkou dobře informovaných soudruhů.

A pokud někdo něco zvoral, tak někteří členové ODS, s VK v čele. Tím myslím zpackanou kuponovku a divokou privatizaci.

Také záleží na tom, jak kdo to odkud pozoroval. Těch akcí od začátku roku 89 bylo dost. Kdo se zajímal, o Havlovi věděl, viz např. petice vědeckých pracovníků za propuštění Havla (jaro).

To VK se vynořil "neznámo" odkud - typický nomenklaturní kádr pohodlně usazený v Prognosťáku. A jeho šéf, dvojnásobný agent Karel Köcher, který si i v rozhlase přisvojoval zásluhy o změnu režimu.

Nakonec jako předposledním nám stejně nic jiného nezbývalo.

A k té nepolitické politice se nakonec jednou rádi dobabráme, po zkušenostech s politickou. ;-D

0/0
10.4.2018 16:10

L52e40o64n65a 87B94l17a43h86o15v59á 5700439649883

Pravdu máte jen v tom, že disidenti se nepřipravovali na převzetí moci.

Václav Havel a Charta 77 se neobjevili až v listopadu ́89.

Co chcete dnes chartistům vyčítat? Život s StB za krkem, domovní prohlídky, výslechy v Bartolomějské, vyhazovy z práce, nebo dokonce vězení?

Je to snad vina disidentů, že tu nebyl nikdo jiný, než Václav Havel?

+3/0
10.4.2018 16:53

J73a29r73o63s62l73a46v 28L67i12m57a 1375397791

Pani Blahova, neni treba se tolik namahat s prispevky a diskuzi s panem Hermankem. Ten nemuze jeste dnes prenest ve sve mysli ten uspech na svetovem poli pana Havla. Vasek mu to sebral. Na pana Jiriho jiz misto nebylo. Proto takova zast!!!

+3/−1
10.4.2018 16:52
Foto

J90i58ř56í 61H20e12r20m87á83n24e18k 4586612152490

Co to je, prosím, za nesmyslné tvrzení? Já nikdy žádné politické ambice neměl. VŮBEC NIKDY.

Ale to, že VH nebyl žádný revolucionář, že nechtěl žádný převrat směrem ke kapitalismu, že chtěl nějakou "třetí cestu" a neuměl sám definovat, jak by měla vypadat, je pravda.

0/0
12.4.2018 8:17

J45a46r67o89s32l14a86v 81L22i39m46a 1155227951

Dekuji za odpoved. Byl to mensi zert. Omlouvam se.

O Vaclavovi Havlovi vim jen, ze byl naivka. Ale byl to on, kdo pomohl CR ukazat svetu. Toho si ja cenim nejvice. Okopovani jeho jmena, je ukazka nasi malomyslnosti.

0/0
12.4.2018 21:52

J63i39ř66í 77K63i94n55d12l 2198337613777

Havel také nebyl žádný duševní gigant. Byl to především kulisák a radoby dramatik. On a jeho Charta 77 nikdy v žádném dokumentu nezpochybnila vedoucí úlohu KSČ a chtěla vést s KSČ dialog. Pamatuji si, když .... v roce 1987 anebo 1988 se připravovala na výročí srpna v Praze demonstrace, tak Havel vystoupil v radiu Svobodná Evropa a vyzvala ve svém projevu, ať občané nechodí na demonstraci a nenechají se bezdůvodně mlátit, že změnu přinese dialog s vládnoucí mocí. Já jsem to poslouchal na tranďáku na dovolené v Úbyslavi a když jsem to slyšel, tak jsem myslel, že mě šmejkne. Demonstrace byla, ale podle organizátorů, díky tomu projevu přišlo míň lidí, než se počítalo. Havel tam také byl a nikým nepoznán položil kytku k soše a když tam dorazila VB, tak se schoval do průjezdu a tak jej VB vymákla a zavřela. Vyšly dva životopisy a mnoho knih a událostech po roce 1989. Všechny publikace se shodují v jednom, že Havel si neuměl představit vládu bez komunistů a tvrdil, že ve vládě musí být, protože jenom oni umí vládnout. KSČ byla v té době zralá na ručník a najednou zjistili, že Havel je zve ke kultaým stolům a že se s nimi počítá, jako s důležitou politickou silou a začal jim narůstat hřebínek.

+4/0
10.4.2018 13:13
Foto

P84a45v58e54l 13D22v41o77ř31á64k 5899475164740

Obávám se, že komunistům začal hřebínek narůstat díky Zemanovi a spol.

Že Havel musel s komunisty počítat, bylo (bohužel) nutné, protože seděli na klíčových pozicích a nebyla za ně náhrada (co do znalostí oboru a prostředí).

Když uvážíte, že tu bylo asi tak 10 až 15% obyvatel v KSČ, tzn. pomalu v každé druhé rodině, tak násilné odstavení KSČ od koryta by znamenalo občanskou válku.

Nicméně již za panování VK byla situace pod kontrolou a tehdy byla příležitost začít šlapat komančům na paty. Jenže jemu nevadili, byl vděčný ua pohodlný život v socíku a Prognosťáku.

Docela se to zdařilo v Turnově, v zastupitelstvu není ani jeden člen KSČM. Také zde nikdy nevyhrál MZ.

Chce to vývoj, staří komanči vymírají a pár těch mladých pomatenců to, doufejme, nespasí.

+5/0
10.4.2018 16:25

L14e76o44n31a 72B95l97a90h29o84v51á 5800969199933

A víte, pane Kindle, na čí doporučení se stal Václav Havel kulisákem v divadle ABC? Bylo to na doporučení Jana Wericha, blízkého přítele Havlovy rodiny. O slavné umělecké skupině Šestatřicátníci jste někdy slyšel? Nebo o boji za první nekonformní, nemarxistický časopis pro literaturu Tvář? Víte, s jakým projevem vystoupil Václav Havel na dnes už legendárním IV. sjezdu čs. spisovatelů v červnu 1967? Četl jste Havlův esej Moc bezmocných, nebo jeho otevřený dopis Gustávu Husákovi z dubna 1975?

Ten podle Vás "rádoby dramatik" patří nesporně k nejúspěšnějším českým dramatikům 20. století. Už jeho první hra Zahradní slavnost z roku 1963, kterou napsal ve svých 27 letech, vzbudila velkou pozornost doma i v zahraničí. Deset měsíců po pražské premiéře ji uvedl prestižní berlínský Schiller Theatre, a premiéru zde měly další tři Havlovy hry, uvedené na Zábradlí do roku 1968.

Havel byl doma po roce 1968 zakázaným autorem, ale jeho hry celých dvacet normalizačních let uváděla slavná kamenná divadla a studiové scény po celém světě. Jejich soupis je omračující - od vídeňského Burgtheatru až po Royal Shakespeare Company. Tleskalo mu publikum v New Yorku; Vídeňané, Berlíňané, Londýňané a obyvatelé dalších světových metropolí Havlovi rozuměli, uznávali jej jako umělce světového formátu.

Díky honorářům vydělaným v zahraničí se Havlovi materiálně vedlo skvěle a vedlo by se mu tak i kdyby býval ze země odešel.

Václav Havel z podstaty politikem nikdy nebyl, stal se jím z autentické morální potřeby a stále zůstával více spisovatelem a myslitelem.

+2/0
10.4.2018 17:36



Žebříčky





Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz